Ремонт Дарницького мосту в Києві під загрозою. А все через літери – великі та маленькі. Як так сталося? НАШІ ГРОШІ розібралися в заплутаній історії з тендером на 440 мільйонів гривень, який став прикладом того, як бюрократія може "зламати" мільйони.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяНа ремонт Дарницького мосту претендувало кілька компаній. Перемогу в ціновому аукціоні у вересні здобуло "Мостобудівельне управління №112", яке запропонувало виконати роботи за 438 млн грн. Їхній конкурент, "Автомагістраль-Юг", запросив більше – 440 млн грн. Здавалося б, вибір очевидний. Але не все так просто.
Київавтодор вирішив відхилити дешеву пропозицію, заявивши, що досвід "Мостобудівельного управління" не відповідає вимогам тендеру. І все це через... формулювання "Замовник" з великої літери.
В тендерній документації Київавтодор попросив учасників надати листи від замовників, що підтверджують їхній досвід. "Мостобудівельне управління №112" надало три таких листи, зокрема від "Еко-строй-трейда", для якого вони будували Подільський міст.
Популярні статті зараз Пенсіонери ВПЛ можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно Багатогодинні черги в ТЦК скасовуються: в "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція Мобілізацію уравняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти Показати щеАле Київавтодор вирішив, що "Еко-строй-трейд" не є справжнім замовником, а лише генпідрядником. Мовляв, лист мав бути від комунальної "Дирекції будівництва", яка формально керувала проектом.
Тільки в тій же тендерній документації чорним по білому написано: лист може бути і від генпідрядника. Проблема в тому, що слово "Замовник" було написано то з великої, то з маленької літери. І Київавтодор вирішив послатися на це, щоб відхилити переможця.
Висновок: дорогий підряд з завищеними цінами
Після відхилення "Мостобудівельного управління" підряд передали "Автомагістралі-Юг". Аудитори з ГАСУ (Державна служба аудиту) звернули увагу на дивності з літерами та виявили завищені ціни в кошторисі. Наприклад:
- Металоконструкції в кошторисі коштують по 221 тис. грн за тонну, хоча ринкова ціна – максимум 189 тис. грн.
- Асфальт обійдеться в 7 тис. грн за тонну – це вище середньоринкових цін.
Різниця в цінах може скласти близько 30 мільйонів гривень.
Що далі?
Київавтодор не погодився з висновками аудиторів і подав на них до суду. Тепер ремонт мосту завис у невизначеності: суд може розірвати договір з "Автомагістраль-Юг", але це затягне терміни робіт.
Історія з великими літерами звучить як анекдот, але наслідки в неї цілком реальні. І поки міст чекає ремонту, Київ, схоже, знову застряг у бюрократичній пробці.